Ana içeriğe atla
Unity'de Maouse Poziysonu Almak
- float genislik = Screen.width; // Sahnenin Genişliğini Aldık.
- float yukseklik = Screen.height; // Sahnenin Yüksekliğini Aldık.
- float oran = genislik / yukseklik; // Sahnenin genişliğini yüksekliğine böldük bunuda orana eşitledik.
-
- float boy = GetComponent<Collider2D>().bounds.size.x; // Scriptti attığımız nesnenin colliderini get componentle çağırdık bununda boyutunu aldık. bunuda float olarak tanımladığımız boy nesnesine atadık.
- print(boy); // consola boyu yazdırdık.
- float max = oran * 5 - boy/2; // Sahnenin boyutu 5 kare olduğundan dolayı aldıgımız oranı 5 ile çarpıp ondanda nesnenin boyunu ikiye bölüp nesnenin maksimum nereye hareket edeceğini gösteririz.
- float min = -oran * 5 + boy/2; // Tam tersini yaparak mini gösteriyoruz.
- Vector3 mausePozisyon = new Vector3(Input.mousePosition.x, 0f, 0f);
-
- Vector3 gercekPosition = Camera.main.ScreenToWorldPoint(mausePozisyon);
- float oyunAlani = Mathf.Clamp(gercekPosition.x,min,max);
- this.transform.position = new Vector3(oyunAlani,this.transform.position.y, 0f);
Yorumlar
Yorum Gönder