Unity'de Maouse Poziysonu Almak

  





  •  float genislik = Screen.width;  // Sahnenin Genişliğini Aldık.
  •  float yukseklik = Screen.height; // Sahnenin Yüksekliğini Aldık.
  •  float oran = genislik / yukseklik; // Sahnenin genişliğini yüksekliğine böldük bunuda orana eşitledik.
  •        
  •  float boy = GetComponent<Collider2D>().bounds.size.x; // Scriptti attığımız nesnenin colliderini get componentle çağırdık bununda boyutunu aldık. bunuda float olarak tanımladığımız boy nesnesine atadık.
  •  print(boy); // consola boyu yazdırdık.

  •  float max = oran * 5 - boy/2; // Sahnenin boyutu 5 kare olduğundan dolayı aldıgımız oranı 5 ile çarpıp ondanda nesnenin boyunu ikiye bölüp nesnenin maksimum nereye hareket edeceğini gösteririz.
  •  float min = -oran * 5 + boy/2; // Tam tersini yaparak mini gösteriyoruz.

  •  Vector3 mausePozisyon = new Vector3(Input.mousePosition.x, 0f, 0f);
  •         
  •  Vector3 gercekPosition = Camera.main.ScreenToWorldPoint(mausePozisyon);

  •  float oyunAlani = Mathf.Clamp(gercekPosition.x,min,max);

  •  this.transform.position = new Vector3(oyunAlani,this.transform.position.y, 0f);

Yorumlar

Popüler Yayınlar